Gelukkig zijn de Covid-maatregelen niet meer van kracht en kunnen we weer lekker aan de gang. We zitten echter wel met achterstallig onderhoud aan het gebouw en de grote modelbaan, deze is dus momenteel niet rijvaardig zodat een inloopdag voorlopig weinig zin heeft, later dit jaar kan dit misschien weer.

We zijn begonnen met het schilderwerk aan het gebouw en er is een ploeg gevormd die flink bezig is om de buitenbaan weer toonbaar en bruikbaar te maken en dat schiet al lekker op. Dus even de handen uit de mouwen en dan kunnen we over enige tijd weer aan de gang met de hobby.

Nieuws Covid19 (21e update)

Gelukkig heeft de Overheid weer versoepelingen in de Covid-19 maatregelen afgekondigd welke per 15 januari 2022 in zijn gegaan.

Welke maatregelen gelden voor onze vereniging vanaf zondag 16 januari 2022.

• Bij onze vereniging zal bij iedereen die het clubgebouw betreden wil, de QR-code gecheckt worden. Deze controle zal worden uitgevoerd door leden van het bestuur of een coördinator.

• Hierbij dan ook het dringende verzoek om je QR code mee te nemen als je naar de club komt. Dus ook bij leden die alleen naar het toilet gaan of een kop koffie willen ophalen. Bij het ontbreken van een QR-code kun je helaas niet worden toegelaten tot het gebouw.

• In de kantine is uitsluitend koffie verkrijgbaar.

• Het mondkapjesadvies geldt ook voor onze vereniging. Het advies is om geen stoffen of eigen gemaakte mondkapjes meer te dragen. Het beste kunnen medische mondkapjes van minimaal type II worden gebruikt. Zorg dat het mondkapje neus, mond en kin bedekken. Draag een mondkapje daar waar het moeilijk is om 1,5 meter afstand te houden en bij verplaatsing binnen het gebouw .

• Afstand van elkaar houden, zowel in het gebouw als op het buiten terrein, van 1,5 meter.

• Sleutelhouders kunnen weer gebruik maken van de Off-roadbaan. Hierbij moet, ook buiten, rekening worden gehouden met de 1,5 meter afstandsregel.

• Zowel de Off-roadbaan als in het gebouw zijn alleen toegankelijk voor leden. Bezoekers, gasten, familieleden en andere belangstellenden kunnen helaas nog niet worden ontvangen.

• Voor de buitenactiviteiten is het ook nog niet toegestaan om wedstrijden te organiseren.

Tenslotte

• Als je je niet helemaal lekker voelt (niezen, hoesten, keelpijn, koorts) of ziek bent , dan betreedt je het terrein dus niet en blijf je thuis.. Dat geldt ook als een gezinslid verkouden of ziek is.

Wij wensen jullie toch weer veel plezier met het uitoefenen van de hobby.

Met vriendelijke groet mede namens het

Bestuur van de Modelbouw Vereniging Waterland e.o.,