Thuisbanen

Thuisbanen was gemaakt door Taurusfan

Mijn eerste baan (1974) opklapbaar boven m'n bed met wat losse plaatjes, dus eigenlijk een modulebaan, met een locdepotje voor de kast en een mini-kopstation voor het raam. Het kale plaatje op de voorgrond was het eerste deel van een uitbreiding de gang in en het stekkerplankje op de grond leeft nog steeds en doet nu op zolder nog steeds goede diensten.

Iets dichterbij en in kleur. De toendertijd gebruikte materialen waren van iets mindere kwaliteit als nu, groen strooisel zag er na eer jaar uit als hooi.....

De beschikbare ruimte was dus minimaal en die plaatjes de gang in hielpen ook weinig want dat ging nergens heen.
Tijd voor een ingrijpende aanpak. Na enige tijd konden we een garage huren onder de flat en daar werd een nieuwe baan in gebouwd. Voorwaarde was dat er een auto in kon dus het werd een U-vorm langs de wanden met een uitneembare brug om rond te kunnen rijden. Als er "treintje gespeeld" werd met de deur open hadden we altijd veel bekijks en er is nooit ingebroken......

Geniet nooit met mate.
3 maanden 2 weken geleden #584

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

Beantwoord door Taurusfan in topic Thuisbanen

Bericht van Arjen van 14-2-2018

De baan is duidelijk nog in aanbouw. Voor de oplettende kijker is er al te zien dat ik dingen leer op de club. Stelcom platen in ontwikkeling en perrons op maat gemaakt van hout.

Geniet nooit met mate.
3 maanden 2 weken geleden #588

Bericht van 11-1-2018

En toen kwam ons huidige optrekje. Eerst had ik een halve zolder en daar is een Duitse baan gebouwd. Ik heb daar weinig tot geen foto's van, mocht ik nog iets tegenkomen zet ik ze er wel bij hier. Een paar jaar later kreeg ik de hele zolder en nadat een Duitse baan half gebouwd was heb ik besloten over te stappen op Oostenrijk. Je moet als je opnieuw begint weer starten met een schaduwstation en daar vindt ik nou net geen klap aan dus het ging niet echt snel. Daarom recentelijk besloten het halve schaduwstation maar "light" te maken; geen bovenleiding en geen beveiliging dus dat zat zo in elkaar. Er is dus nu tijd en ruimte om eens wat scenery te doen en de dierentuin groeit al lekker. Maar laat de plaatjes spreken.

Unterdorf, heel basic

Zet maar vol.

Dan even een plankje voor een baanvak.....

...en nu even bedenken wat voor aansluitingen daar moeten komen.

Beetje show mag toch ook.....

Bericht van 23-1-2018
Inmiddels is dat baanvakje gelegd inclusief alle aansluitingen en bovenleiding dus ik kan tunnelingangen plaatsen en dan een bergje maken.

vorige week

vanmiddag

tis een aparte constructie zo'n kruis en die paal met die aansluitdraad staat nu ook recht, hij was blijven hangen achter die uithouder.
Geniet nooit met mate.
3 maanden 2 weken geleden #589

Bericht van 7-2-2018

Leuk de ruimte voor een dierentuin....

...maar denk nou niet dat ik alle rails verstopt heb, grote stukken zijn gewoon uitneembaar.

Dat freubelt ook nog eens makkelijk, je kan er aan alle kanten bij.

Laat de eerste bewoners maar komen.....

.....de eerste bewoners van de Alpenzoo zijn er.
Geniet nooit met mate.
3 maanden 2 weken geleden #590

De familie is thuis gekomen, de hortensia's bloeien en we gaan gelijk maar barbeknoeien.....

....en de vogels zitten vol ongeduld te wachten op de "Greifvogelshow" of zou het bijna voertijd zijn?

't groeit

En ook "Lapland" is weer uitneembaar

Aapies kijke?

En nou dacht iedereen natuurlijk "Wat is dat voor blauwe bombarie daar links" maar daar had ik alleen maar t kwassie uitgesmeerd.....

....nu ziet dat er zo uit;

De Berenbak;
Geniet nooit met mate.
3 maanden 2 weken geleden #591

Nog wat plaatjes uit de garage van voor 1982. Toen tot de verhuizing was besloten moest de baan afgebroken worden en kwam er een afscheidsrit......

:doei:

Ron
Geniet nooit met mate.
1 maand 5 dagen geleden #778

2-1-2019
Zal ik hier een lief klein stationnetje maken met een spooraansluiting van een houtzagerij?

4-1-2019
Nog even drogen en dan gaan we rails leggen, alle touwtjes zitten er al aan.

14-1-2019

De onderkant

17-1-2019

Nee, allemaal eerlijk gekocht.

Ron
Geniet nooit met mate.
Laatst bewerkt 4 dagen 20 uren geleden doorTaurusfan.
3 weken 20 minuten geleden #797

Ik heb voor de oude doos aardig zitten grutten in de archieven maar ik heb van eerdere Duitse banen niet meer gevonden dan een paar plaatjes uit 1982 en 1983.

1982

1983

iets van herkenning?

en vanmiddag

Ron
Geniet nooit met mate.
Laatst bewerkt 1 week 22 uren geleden doorTaurusfan.
1 week 22 uren geleden #819

Tijd voor maken pagina: 1.762 seconden

© Modelbouwvereniging Waterland

Terug Naar Boven