file Thuisbanen

Lees meer
23 dec 2023 15:11 - 24 dec 2023 13:53 #3243 door Taurusfan
Beantwoord door Taurusfan in topic Thuisbanen
Ronald was wel vlijtig aan het timmeren op zijn zolder maar hij liep een beetje vast dus werd de hulp van de mannen van de MVW ingeroepen. Eerst heeft Frans wat digitale dingetjes gedaan en toen kwam ondergetekende om een vreselijk rotzooi met piepschuim te maken, ik heb gewaarschuwd.
Ondertussen krijgt het landschap langzaam vorm......

Wat een bende maakt die gozer. ik denk dat je tot de Paasdagen bolletjes piepschuim vindt.......

Maar t krijgt al vorm. nog een keertje zo'n bende maken, dan een beetje gipsen en dan kan denk ik onze grashopper aan de gang.

Ron

Waarschuwing; bovenstaande tekst kan ironische gedeeltes bevatten.

Bijlagen:
Laatst bewerkt 24 dec 2023 13:53 door Taurusfan.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25 dec 2023 11:36 - 25 dec 2023 16:00 #3245 door Opatrein
Beantwoord door Opatrein in topic Thuisbanen
 Mijn “thuisbaan” is beperkt zowel in omvang als in tijd van het jaar.hij ligt alleen in december en is slechts 2 mtr lang en ca 80cm breed.Alleen bij de grote lus is hij ca 110 cm.er rijden 2 treinen op die digitaal aangestuurd worden door een IBii centrale en PC met Rocrail.om de beurt een rondje (tegen gesteld aan elkaar) en even wachten op het voorliggend parade spoor.tja het is mijn kerstbaantje groet Frank Oostrum  

Dwarsliggers zijn ook belangrijk maar liggen wel onderop.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 25 dec 2023 16:00 door Taurusfan. Reden: Zeg ik niet

Lees meer
01 jan 2024 23:08 - 01 jan 2024 23:33 #3256 door Grijze Muis
Beantwoord door Grijze Muis in topic Thuisbanen
Mijn Thuisbaan begint nu enigsins vorm te krijgen. Zowel qua layout als besturings technisch. Hoewel dat ik met dat laatste een haat liefde verhouding heb. Het programma Itrain is complex en ik ben eigenwijs. Dat botst ja. Maar Itrain laat zich niet klein krijgen. En elke dag gaat er weer een luikje open zodat ik het programma beter ga begrijpen. 
Maar nu het baanplan. 
Dit is het baanplan van Station Gerolstein. Wel is waar met een grote knipoog. Zeker als je zoekt op google maps dan is het sporenplan richting  draaischijf (bahnbetriebwerke Gerolstein)  nog vele malen groter en  2 kilometer verder weg dan het station zelf. Maar aangezien mijn zolder niet de juiste verhouding heeft tov het origineel moet ik het er maar mee doen.  Dit geld ook voor het bergstation Dahlem. 
Dit is in het echt een simpele halte richting Nettersheim en verder richting Koln. Mijn Schaduwstation heet Stadskyll. Leuke bijkomstigheid dat dit dorp helemaal geen treinstation heeft. Dus vandaar dat ik het schaduwstation zo heb genoemd.  En de Houtafslag heet Jungerath. Dit zijn allemaal dorpen uit de omgeving in de eifel. Jungerath heeft overigens wel een station. En een heel lief stationsgebouw.

Groetjes van mij
Bijlagen:
Laatst bewerkt 01 jan 2024 23:33 door Grijze Muis.

Lees meer
23 mrt 2024 19:12 #3385 door Taurusfan
Beantwoord door Taurusfan in topic Thuisbanen
Ik heb een week of wat geleden nog wat zitten kledderen met gips......

...... en inmiddels zijn er anderen bezig geweest met groen en weetikveel wat nog meer dus aan hen de eer dit verhaal te vervolgen.

Ron

..

Waarschuwing; bovenstaande tekst kan ironische gedeeltes bevatten.

Bijlagen:

Lees meer
19 apr 2024 23:02 #3431 door Grijze Muis
Beantwoord door Grijze Muis in topic Thuisbanen
Ik ben inmiddels qua programmering van de software Itrain weer een behoorlijke stap verder. En eigenlijk zodanig dat ik er een videootje van durfde te maken. 
Met mijn nieuwe telefoon is ook de  beeldkwaliteit toegenomen. De kwaliteit van de filmer nog niet.  .  

20240419_214141.mp4

Groetjes van mij
Bijlagen:

Lees meer
20 apr 2024 13:24 #3432 door Frans
Beantwoord door Frans in topic Thuisbanen
Dat ziet er goed uit. 
Om een goede filmer te worden is er vast wel ergens een cursus 

Met vriendelijke groet,
Frans

Beter 1 trein op de baan dan 10 in de doos !