Binnengekomen vraag bij het bestuur, naam en adres bij het bestuur bekend. Het is in Purmerend.
Mijn man en ik hebben een vraag en hopelijk kunt u of een van de leden van de vereniging ons helpen of advies geven.
Mijn man is 4 jaar geleden na zijn pensionering begonnen aan een modelspoorbaan in een van de kamers van ons huis. Vanaf zijn vierde jaar Märklin-spullen gekregen en gekocht, dus er is genoeg en in goede staat. Aanvankelijk vorderde de baan goed, ruwe opbouw, rails, verschillende niveaus, centralstation, het lukte. Nog niet toegekomen aan landschap, dat komt later, eerst maar eens rijden. Nu is vorig jaar bij mijn man Alzheimer geconstateerd en dat zorgt voor probleempjes. Dingen die eerst makkelijk opgelost konden worden, blijven nu liggen. Voor zijn 70e verjaardag dit jaar, kreeg hij (eindelijk) de railbus. Prachtig cadeau maar de juiste instellingen invoeren in het centralstation lukt niet (meer). En nu is de animo een beetje weg terwijl het juist zo’n goede bezigheid is voor mijn man.
Onze vraag is nu: is er iemand binnen de vereniging die het leuk zou vinden en het geduld heeft om mijn man af en toe te helpen? Het tempo ligt niet hoog en er zal vaker iets uitgelegd moeten worden. Op vrijwillige basis of tegen vergoeding, ik heb geen idee wat er mogelijk is. Het belangrijkste is dat mijn man het idee heeft dat hij ‘geholpen wordt’ en niet dat het uit zijn handen gehaald wordt.
Wij hopen op een positieve reactie. Bij voorbaat hartelijk dank.
Met vriendelijke groeten,